Ustalenie dnia tygodnia, miesiąca oraz określenie tego, co dzieje się za oknem, to jedna z pierwszych rzeczy, które robimy rano w przedszkolu. To ważne, by zainteresować dzieci tym, co je otacza. Pogoda – obrazki oraz plansza, to materiał, dzięki któremu rozmowa o pogodzie będzie interesująca.

Pogoda – obrazki oraz plansza

Przygotowane materiały zawierają planszę oraz siedem ilustracji odpowiadających typowym zjawiskom atmosferycznym oraz wesołą planszę, na której można je zamontować:
  • deszcz;
  • burza;
  • wiatr;
  • słońce;
  • lekkie zachmurzenie;
  • zachmurzenie;
  • śnieg.

Obrazki są duże i czytelne, dzięki temu karty mogą być wykorzystane w czasie zajęć, jak i jako dekoracja naszych tablic.

Pogoda – obrazki oraz plansza – wzory

Zestaw składa się z ośmiu elementów, siedmiu kart do przyczepienia w okienku na planszy:




Pogoda – obrazki oraz plansza – jak je wykorzystać? Pomysły i inspiracje

Pomysłów na wykorzystanie obrazków może być tyle, ile głów! Niektóre są bardziej oczywiste, inne mniej – wszystko zależy od tego, co chcemy ćwiczyć z naszymi przedszkolakami.Przedstawiam Wam kilka propozycji:

  • wykorzystanie zestawu do stworzenia kalendarza pogody w sali (zdjęcie);
  • wykorzystanie ilustracji do zapoznania z zapisem literowym nazw zjawisk atmosferycznych (na drodze czytania globalnego). Napisy do pobrania znajdują się poniżej w trzech wersjach: “dekoracyjnej”, zapisanej literami drukowanymi wielkimi oraz małymi:




  • zapoznanie z nazwami zjawisk atmosferycznych w języku obcym. Jeśli językiem obcym, którego nauczamy w przedszkolu jest angielski, naukę rozpocząć można od zapoznania z piosenką What’s the weather like today?




  • podwójnie wydrukowane obrazki to szybki sposób na stworzenie memory obrazkowego;
  • obrazki pocięte na części to proste puzzle, które możemy wykorzystać do rozpoczęcia zajęć dotyczących pogody;
  • Zgadnij, jaka jest pogoda! – każda drużyna/para losuje jedną z ilustracji i nie pokazuje pozostałym graczom. Zadaniem drużyny jest namalować/narysować/stworzyć pracę plastyczną, przedstawiającą daną pogodę. Po upłynięciu wyznaczonego czasu prace są prezentowane, a pozostali zgadują co namalowali koledzy;
  • Utrwalanie słownictwa w języku obcym: obrazki rozkładamy na dywanie. Wybieramy jedno z dzieci, które zostaje naszym “ochotnikiem”. Ochotnik ma za zadanie przejść trasę dyktowaną przez nauczyciela lub inne dziecko – skacząc od obrazka do obrazka (obrazki wymienia nauczyciel lub prowadzące grę dziecko).

Przyda się? Chętnie poznam Waszą opinię, pomysły i inspiracje 🙂

Jeśli uważasz, że materiały przydadzą się innym – udostępnij! 🙂

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Facebook Comments