Angielski – moje ulubione pląsy i piosenki, scenariusz zajęć do pobrania
Odkąd nauczycielki przedszkola zostały zobowiązane do prowadzenia zajęć z języka angielskiego w przedszkolu, udało mi się znaleźć albo podpatrzeć u koleżanek kilka piosenek, które warto znać. Często śpiewamy je nawet jako przerywnik w trakcie normalnych zajęć (nie po angielsku). Jedne z nich są lepsze na początek i kończą się siedzeniem, inne wolę zaprezentować w środku zajęć, a niektóre zdecydowanie na koniec, dla wyciszenia. Wrzucam 10 ulubionych. Duża część z nich pochodzi z serii Super Simple Songs ale znajduje się tam też kilka hitów z innej beczki. Na końcu scenariusz przykładowych zajęć, monitorujących realizację 16 punktu podstawy programowej.
P.S. Myślicie, że w przyszłym roku będziemy musiały zacząć prowadzić gimnastykę korekcyjną, akrobatykę albo zajęcia przygotowujące do nauki chińskiego? Czemu nie. Dzisiaj wszystko jest możliwe. Prawdziwie humanistyczna profesja – chcąc – nie chcąc, pani w przedszkolu, to pani od wszystkiego 🙂
I. Na powitanie: “Make a circle”
Time to make a circle (wszyscy łapią się za ręce, stojąc blisko siebie)
Make a circle, big big big. (powiększamy koło)
Small small small. (zmniejszamy koło)
Big big big. (powiększamy koło)
Make a circle, small small small. (zmniejszamy koło)
Hello hello hello. (machamy do siebie)
Make a circle, round and round.(chodzimy po kole trzymając się za ręce)
Round and round.
Round and round. (można zmienić kierunek)
Make a circle, round and round.
Hello hello hello. (machamy do siebie)
Make a circle, up up up. (trzymając się za ręce sięgamy wysoko)
Down down down. (pochylamy się do dołu)
Up up up. (trzymając się za ręce sięgamy wysoko)
Make a circle, down down down.(pochylamy się do dołu)
Now sit down.(siadamy).
You put right hand in, (prawa ręka do koła)
You put right hand out, (prawa ręka na zewnątrz)
You put t hand in, (prawa ręka do koła)
And you shake, shake, shake, shake, (potrząsamy)
And do the hokey pokey (bioderka na boki)
and you turn around (obrót wokół)
Everybody turn around! (obrót wokół)
W kolejnych etapach zmieniamy części ciała.
IV. Walking, walking
Walking walking. Walking walking. (chodzimy)
Hop hop hop. Hop hop hop. (podskoki)
Running running running. Running running running. (biegniemy)
Now let’s stop. Now let’s stop. (zatrzymujemy się)
Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop.
Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe.(na paluszkach)
Jump jump jump. Jump jump jump. (skoki)
Swimming swimming swimming. (płyniemy)
Now let’s sleep. Now let’s sleep. (zasypiamy)
Kiedy śpiewamy tą piosenkę z pamięci, często robimy przerwy, a w trakcie nich (gdy pada komenda now let stop!), utrwalamy poznane słówka, np. mówię: Show me something green! albo: Show me your head!, itp.
V. One little finger
One little finger, One little finger, (wyciągamy paluszek przed siebie)
One little finger, tap, tap, tap, (stukamy palcem o drug palec)
Point your finger up, point your finger down, (wskazujemy górę, wskazujemy dół)
Put it on your head!/nose!/chin!/…(pokazujemy wymienione części ciała, dziecko powtarza dane słowo)
VI. Twinkle, Twinkle
How I wonder what you are
Up above the world so high
Like a diamond in the sky
Twinkle, twinkle little star
How I wonder what you are.
VII. I love my mummy/daddy song
I love my mommy, yes I do.
Here’s a kiss and a hug for you
Thank you mommy for all you do
Happy Mother’s Day, Happy Mother’s Day
Happy Mother’s Day, I love you.
Where the watermelons grow
Back to my home
I dare not go
For if I do
My mother will say
“Did you ever see a fly
Wearing a tie?”
Down by the bay.
Where the watermelons grow
Back to my home
I dare not go
For if I do
My mother will say
“Did you ever see a bear
Combing his hair?”
Down by the bay.
Where the watermelons grow
Back to my home
I dare not go
For if I do
My mother will say
“Did you ever see a moose
Kissing a goose?”
Down by the bay.
Where the watermelons grow
Back to my home
I dare not go
For if I do
My mother will say
“Did you ever see a whale
With a polka dot tail?”
Down by the bay.
Where the watermelons grow
Back to my home
I dare not go
For if I do
My mother will say
“Did you ever see a lama
Wearing pajamas?”
Down by the bay.
Where the watermelons grow
Back to my home
I dare not go
For if I do
My mother will say
“Did you ever have a time
When you couldn’t make a rhyme?”
Down by the bay
If you’re happy and you know it, clap your hands (klaśnij klaśnij)
If you’re happy and you know it, then your face will surely show it
If you’re happy and you know it, clap your hands. (klaśnij klaśnij)
If you’re happy and you know it, stomp your feet (tup tup)
If you’re happy and you know it, then your face will surely show it
If you’re happy and you know it, stomp your feet. (tup tup)
If you’re happy and you know it, shout “Hurray!” (okrzyk: hoo-ray!)
If you’re happy and you know it, then your face will surely show it
If you’re happy and you know it, shout “Hurray!” (okrzyk: hoo-ray!)
If you’re happy and you know it, do all three (klaśnij, klaśnij, tup, tup, hoo-ray!)
If you’re happy and you know it, then your face will surely show it
If you’re happy and you know it, do all three. (klaśnij, klaśnij, tup, tup, hoo-ray!)
Witam moja imienniczke 🙂 Bardzo fajny blog, duzo inspiracji! Tak sie sklada, ze jestem nauczycielka jezyka angielskiego, ktora zostala nauczycielka przedszkola – w zlobkach i przedszkolach mialam przyjemnosc prowadzic zabawy z jezykiem angielskim i tak mi sie spodobalo, ze postanowilam uzupelnic kwalifikacje i zostac na stale 🙂 Wlasnie te piosenki-zabawy moglabym polecic- SuperSimpleSongs, HooplaKidz, BusyBeavers, Blippi, Kiboomers… etc. (choc “Down by the bay” osobiscie uwazam za zbyt trudne w przedszkolu). I taka rada ode mnie dla wszystkich, ktorych przerazaja kursy i doksztalcanie sie w innym jezyku – prosze sie nie bac, nauczanie angielskiego jest proste i przyjemne, po kilku dniach bedzie jak bulka z maslem 🙂