Pogoda – obrazki oraz plansza do pobrania
Ustalenie dnia tygodnia, miesiąca oraz określenie tego, co dzieje się za oknem, to jedna z pierwszych rzeczy, które robimy rano w przedszkolu. To ważne, by zainteresować dzieci tym, co je otacza. Pogoda – obrazki oraz plansza, to materiał, dzięki któremu rozmowa o pogodzie będzie interesująca.
Pogoda – obrazki oraz plansza
- deszcz;
- burza;
- wiatr;
- słońce;
- lekkie zachmurzenie;
- zachmurzenie;
- śnieg.
Obrazki są duże i czytelne, dzięki temu karty mogą być wykorzystane w czasie zajęć, jak i jako dekoracja naszych tablic.
Pogoda – obrazki oraz plansza – wzory
Zestaw składa się z ośmiu elementów, siedmiu kart do przyczepienia w okienku na planszy:
Pogoda – obrazki oraz plansza – jak je wykorzystać? Pomysły i inspiracje
Pomysłów na wykorzystanie obrazków może być tyle, ile głów! Niektóre są bardziej oczywiste, inne mniej – wszystko zależy od tego, co chcemy ćwiczyć z naszymi przedszkolakami.Przedstawiam Wam kilka propozycji:
- wykorzystanie zestawu do stworzenia kalendarza pogody w sali (zdjęcie);
- wykorzystanie ilustracji do zapoznania z zapisem literowym nazw zjawisk atmosferycznych (na drodze czytania globalnego). Napisy do pobrania znajdują się poniżej w trzech wersjach: “dekoracyjnej”, zapisanej literami drukowanymi wielkimi oraz małymi:
- zapoznanie z nazwami zjawisk atmosferycznych w języku obcym. Jeśli językiem obcym, którego nauczamy w przedszkolu jest angielski, naukę rozpocząć można od zapoznania z piosenką What’s the weather like today?
- podwójnie wydrukowane obrazki to szybki sposób na stworzenie memory obrazkowego;
- obrazki pocięte na części to proste puzzle, które możemy wykorzystać do rozpoczęcia zajęć dotyczących pogody;
- Zgadnij, jaka jest pogoda! – każda drużyna/para losuje jedną z ilustracji i nie pokazuje pozostałym graczom. Zadaniem drużyny jest namalować/narysować/stworzyć pracę plastyczną, przedstawiającą daną pogodę. Po upłynięciu wyznaczonego czasu prace są prezentowane, a pozostali zgadują co namalowali koledzy;
- Utrwalanie słownictwa w języku obcym: obrazki rozkładamy na dywanie. Wybieramy jedno z dzieci, które zostaje naszym “ochotnikiem”. Ochotnik ma za zadanie przejść trasę dyktowaną przez nauczyciela lub inne dziecko – skacząc od obrazka do obrazka (obrazki wymienia nauczyciel lub prowadzące grę dziecko).
Przyda się? Chętnie poznam Waszą opinię, pomysły i inspiracje 🙂
Jeśli uważasz, że materiały przydadzą się innym – udostępnij! 🙂
Super fajne. Pozdrawiam😊
Super pomysły! BRAWO:)
Dziękuję! 🙂
Bardzo ciekawe i praktyczne. Tylko wykorzystać w pracy z dziećmi. Życzę więcej takich ciekawych pomysłów 🙂
Dzięki, szykuję zatem następne!:)
Fantastyczne 🙂 Dziękuję, że dzielisz się swoimi pomysłami i na dodatek pozwalasz z nich korzystać lub się nimi inspirować 🙂
Cieszę się, że się podoba i przydaje! Zapraszam po więcej niebawem:)
Jesteś cudowna! <3 DZIĘKUJĘ ! 🙂
Wielkie dzięki! Ogromnie się cieszę, że się przyda 🙂